Japońska dieta wodna - Zasady i efekty

Wpływ wody na funkcjonowanie organizmu

Podczas codziennego funkcjonowania woda odgrywa bardzo duże znaczenie. Jej wpływ zauważalny jest zarówno w przypadku samopoczucia, a także wyglądu. Ilość spożywanej wody powinna być dopasowana bezpośrednio do indywidualnych potrzeb organizmu

Japońska dieta wodna

Woda w codziennym życiu musi znaleźć miejsce. Jadłospis poza daniami musi uwzględniać także zapotrzebowanie na spożywanie wody. Chodzi tutaj zarówno o wodę w formie płynnej jak również tą, która znajduje się w pokarmach. Jej obecność sprawia, że jesteśmy odpowiednio nawodnieni. Istnieje podejście mówiące, że w naszym organizmie woda pełni wiele funkcji. Nie ma się co dziwić biorąc pod uwagę fakt, że nasz organizm składa się w większości z wody. Dieta wodna umożliwia zatem przetrwanie organizmów. Post wodny efekty to pierwsza kwestia jaka interesuje osoby chcące wprowadzić w życie tego typu zasady. Wiele osób źle rozumie podejście tego typu postu i błędnie zakłada, że jadłospis opiera się wyłącznie na wodzie. To byłoby bardzo niebezpieczne. Woda przyczynia się w dużej mierze do ograniczenia problemów z nadmiarem kilogramów ale nie jest to jej jedyna funkcja.

Funkcje jakie przypisuje się wodzie

Najważniejsze funkcje jakie pełni woda w organizmie:

  • Jest obecna we wszystkich komórkach, a także w osoczu czy szpiku
  • Regulacja procesów odpowiadających za temperaturę ciała
  • Bierze udział w trawieniu oraz dostarczaniu składników odżywczych do organizmu
  • Utrzymuje równowagę kwasowo-zasadową
  • Przyczynia się do eliminacji toksyn

Ilość wody jaką należy spożywać każdego dnia nie jest jednorodna. Japońska dieta wodna zasady będzie prezentowała się inaczej w zależności od wieku osoby korzystającej, masy czy także klimatu w jakim funkcjonuje. Pod uwagę należy brać również obecność ruchu w codziennym życiu, a także to jaki efekt chce się osiągnąć. Podstawowe zapotrzebowanie określa się na około 30nl na każdy kilogram masy ciała.

Dieta wodna efekty jakie można osiągnąć?

Wiele osób w pierwszej kolejności myśląc nad tym dieta wodna na czym polega zastanawia się również nad tym jakie efekty może osiągnąć. Wszystko to jest kwestią mocno indywidualną i zależy także od tego jak wygląda życie poza dietą. Japońska dieta wodna posiada nazwę, która może mylić. Jej znaczenie ma bardziej charakter pewnego rodzaju rytuału niż bezpośrednio diety. Oczywiście w tym temacie najważniejsze jest to, aby stale doprowadzać do wystarczającego nawodnienia, a także monitorowania. Wówczas można mówić o prawidłowym oczyszczaniu organizmu z toksyn, a także o korzystnych efektach także pod względem samopoczucia.

O czym pamiętać stosując dietę wodą?

  • Bezpośrednio po przebudzeniu się wypić przynajmniej szklankę ciepłej wody
  • Pierwszy posiłek powinien być spożyty po około godzinę po wypiciu wody
  • Przed każdym posiłkiem wypić szklankę wody (do 30 minut przed)\
  • Po każdym posiłku wypić wodę
  • Wypić wodę zawsze gdy pojawia się głód, a nie jest planowany posiłek

Dieta wodna 21 dni związana jest zatem ze spożywaniem jedzenia w akompaniamencie większej ilości wody. Jeśli chodzi o to jak dieta japońska wodna powinna być układana oraz jakie produkty powinny brać pod uwagę to tutaj zaliczyć należy przede wszystkim mięsa oraz ryby o chudej budowanie. Dieta wodna 7 dni jak każda inna musi opierać się na odpowiednim połączeniu makroelementów – węglowodanów, tłuszczy oraz nabiału. Bez tego organizm nie będzie miał zapewnionych niezbędnych wartości odżywczych czy witamin, a co za tym idzie dieta nie będzie spełniała swoich założeń.

Dieta wodna – jak szybko pojawiają się pierwsze rezultaty?

Post wodny ile można schudnąć czyli pierwsze oczekiwanie jakie pojawia się decydując się na post. Należy mieć jednak na uwadze, że dieta wodna to przede wszystkim założenie, że osoby ją stosującą będą dziennie dostarczać do organizmu przynajmniej dwa litry wody dziennie. Takie podejście powoduje, że ciało będzie wystarczająco nawodnione, a co za tym idzie wszystkie procesy związane z jego funkcjonowaniem będą realizowane bez trudności. Dodatkowo dieta o takim charakterze kształtuje prawidłowy nawyk sięgania po wodę. Już po kilku tygodniach będzie to naturalne. Oczyszczająca dieta wodna 3 dniowa może przynieść efekty w postaci utraty zbędnych kilogramów ale tylko pod warunkiem, że będzie stosowało się zasady zdrowego odżywiania. Japońska dieta wodna a kawa przykładowo zakłada, że warto wyeliminować nadmiar kofeiny. Całkowicie niepolecane są wszystkie produkty o wysokim stopniu przetworzenia. Korzystne są natomiast wszystkie artykuły naturalne pochodzące ze sprawdzonych dostaw. Dobrze jest wyeliminować z diety alkohole, używki i produkty o wysokiej zawartości tłuszczów.

Post wodny – ile można schudnąć?

Stosowanie postu wodnego przy założeniu zgubienia nadmiaru kilogramów powinno być wyłącznie dodatkiem. Najważniejsze jest racjonalne odżywianie dopasowane zgodnie z zapotrzebowaniem energetycznym. Osoby chcące redukować w pierwszej kolejności powinny obliczyć poziom swojego zapotrzebowania zgodnie z podstawową przemianą, a także aktywnością fizyczną. Spożywanie ilości kalorii poniżej tej wartości zawsze będzie prowadziło do chudnięcia. Należy mieć jednak na uwadze, że proces ten powinien odbywać się bezpiecznie. Nie ma mowy o nadmiernym ograniczaniu kalorii, ponieważ może mieć to bardzo niebezpieczne skutki. Organizm tygodniowo powinien chudnąć maksymalnie o jeden kilogram. Chcąc mieć pewność, że proces przeprowadzany jest w prawidłowy sposób najlepiej jest skorzystać z pomocy specjalistów. W dzisiejszych czasach bardzo popularne są usługi od dietetyków, którzy posiadają ogromną wiedzę i z pewnością wiedzą ile można schudnąć na diecie wodnej i jak zrobić to rozsądnie. Ich podejście jest zawsze indywidualne, dzięki czemu można dopasować menu do preferencji, a także problemów zdrowotnych. Z największą koncentracją należy podejść do osób borykających się z nietolerancjami bądź alergiami, aby wykluczyć wszelkie produkty negatywnie wpływające na układ pokarmowy.

Czy stosowanie diety wodnej może być niebezpieczne?

Największym problemem jaki może pojawić się w przypadku stosowania diety wodnej jest nieprawidłowe zrozumienie jej założeń. Niestety zdarzają się przypadki, gdzie japońska dieta wodna odbierana jest jako post, w którym spożywa się wyłącznie wodę. Wówczas może to nieść za sobą wręcz tragiczne skutki. Prawidłowo stosowana dieta może za to przynieść bardzo satysfakcjonujące efekty, a między innymi doprowadzenie do prawidłowego nawodnienia, usunięcia z organizmu wszelkich toksyn. Osoby będące na tego typu diecie mają zdecydowanie mniej problemów jeśli chodzi o trawienie pokarmów czy ich wchłanianie. Japońska dieta przyczynia się również do łatwiejszego odchudzania oraz podczas walki z obrzękami czy cellulitem. Zwiększenie ilości wody skutkuje także lepszym samopoczuciem. Czujemy się lekko i rzadziej sięgamy po dodatkowe przekąski. Problematyczne podczas stosowania diet jest zazwyczaj trzymanie się regularnych pór jedzenia czy też samo przygotowywanie posiłków. Mało kto ma czas na to, aby na każdy posiłek było zupełnie inne danie. Nie trzeba jednak rezygnować z efektów gdy istnieje catering dietetyczny. Założeniem takiego rozwiązania jest indywidualna dieta pudełkowa dla każdego. Wystarczy zdecydować się na konkretny jadłospis, określić produkty, których się nie lubi i cieszyć się daniami zgodnymi z preferencjami bez straty czasu. Nad wszystkim czuwają wykwalifikowane osoby z doświadczeniem.

Ile powinna trwać dieta wodna?

Japońska dieta wodna pod warunkiem, że jej założenia zostały dobrze zrozumiane może trwać stale. Jest ona całkowicie bezpieczna, ponieważ polega przede wszystkim na zwiększeniu ilości spożywanych płynów, co bardzo dobrze odbija się na funkcjonowaniu organizmu. Jest to również bardzo przydatne dla osób uprawiających sport, ponieważ większa aktywność fizyczna doprowadza do zwiększonego pocenia się, a co za tym idzie utraty wody. Idąc na trening dobrze jest mieć ze sobą butelkę wody i stale uzupełniać płyny. Tego typu dietę można łączyć także z innymi rozwiązaniami dietetycznymi. Nie ma żadnych ograniczeń poza wykluczeniami produktów wysoko przetworzonych czy używek. Jeśli chodzi o to czy istnieją jakieś ograniczenia co do tego kto powinien stosować taką dietę to także nie ma żadnych. Warto jednak mieć pod kontrolą dzieci i pilnować ilości spożywanych kalorii. Połączenie tego typu diety z odpowiednią ilością kalorii sprawi, że będzie można osiągnąć wszelkie efekty jakie się chce. Dieta ma przede wszystkim sprawiać przyjemność, o czym wiele osób zapomina. Nieadekwatne dopasowanie diety czy też zmuszanie się do produktów za którymi się nie przepada może sprawić, że szybko zrezygnujemy z diety. O wiele lepszym rozwiązaniem jest utrzymywanie umiaru i kontrolowanie tego co jemy, a drobne odstępstwa nie będą niczym złym. Nie mając pewności co do tego czy dieta jest zdrowa i bezpieczna zawsze o radę można poprosić dietetyka bądź zdecydować się na sporządzenie jadłospisu przez profesjonalistę.

Czytaj więcej:

Zamów zestaw
Próbny
Sprawdź
Zobacz gdzie
Dowozimy
Sprawdź

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.