Jak wrócić do formy po letnich szaleństwach?

Wakacje – kiedyś termin utożsamiany tylko z przerwą od szkoły, w dorosłości wiąże się z kilkoma tygodniami wolnego od pracy. Po całym roku ciężkich wyzwań i życia na zwiększonych obrotach, człowiek ma wewnętrzną potrzebę rozluźnienia.

Rozluźnienie to wiąże się często ze spożywaniem wysokokalorycznych, smacznych dań – nie stronimy od fast-foodów, pizzy czy grillowanego mięsa. Czasami zakrapiane są one dużymi ilościami alkoholu, na co nie można sobie pozwolić w tygodniu pracy czy studiów. W ciągu kilku takich tygodni, nawet wysportowany organizm przybierze na wadze i zatraci wypracowaną treningami oraz dietą sylwetkę. Jak po wakacjach wrócić do formy?

Rozpocznij detoks organizmu

Dużo alkoholu i niezdrowego jedzenia źle wpływa na nasz organizm. Chwilowa przyjemność ze spożywania smacznych posiłków wiąże się z późniejszymi problemami trawiennymi i nie tylko. By poprawić swoje samopoczucie, należy oczyścić swój organizm. Detoks nie powinien być przeprowadzany gwałtowanie, poprzez całkowite odstawienie niedawnych nawyków żywieniowych. Stopniowo odstawiaj niezdrowe produkty i zacznij oczyszczać swój żołądek. Dobrym detoksem będzie spożywanie dwóch litrów niegazowanej wody dziennie lub picie zielonej herbaty. Poprawę metabolizmu poprzez oczyszczanie jelit z resztek pokarmu zapewni picie siemienia lnianego – wystarczą dwa napary dziennie, złożone z dwóch łyżek siemienia z gorącą wodą.

Jedz regularnie i często

Nie oszukujmy się – na wakacjach nikt nie je regularnie. Czy to zwiedzanie, czy imprezy, mając wolne raczej nie pilnujemy czasu naszych posiłków i staramy się zrelaksować. Wracając do rzeczywistości, pamiętaj o regularności, rozmiarze i częstotliwości posiłków. Jedząc często, czyli od 5 do 6 posiłków dziennie, unikamy napadów wilczego głodu. Nie mamy momentów, w których desperacko potrzebujemy kalorii, przez co mamy ochotę na wysokokaloryczne produkty, takie jak fast-foody. Jedząc regularnie utrzymasz stały poziom glukozy we krwi i poczujesz się lepiej. W organizacji regularnej diety pomoże catering dietetyczny Fitapetit. Dostosuj dietę do swoich potrzeb dzięki konsultacji z dietetykiem i jedz smaczne, zdrowe posiłki.

Odstaw słodycze, fast-foody i alkohol

Czyli wszystko to, co było twoją przyjemnością podczas wakacji. Nie wrócisz do wymarzonej sylwetki oraz wagi, jeśli nadal będziesz spożywał słodkości czy fast-foody, które nie mają wielu wartości odżywczych, a gwarantują duże ilości pustych kalorii. Nie odstawiaj ich natychmiast i całkowicie – stopniowo zastępuj je zdrowymi przekąskami, jak suszonymi owocami czy orzechami nerkowca.

Również alkohol nie jest twoim przyjacielem – ma działanie odwadniające. Naturalną reakcją organizmu jest nabieranie wody w celu zapobiegania odwodnieniu, a to prowadzi do gorszej sylwetki i nabrania wagi.

Wróć do treningu z rozwagą

Kiedy już wrócisz do zdrowszych nawyków żywieniowych, czas na powrót do treningu. Nic nie wyrzeźbi twojej sylwetki tak jak połączenie diety zawierającej dużo białka i zdrowych węglowodanów oraz treningu. Pamiętaj jednak, że niezależnie od uprawianego sportu, wakacje wpłynęły na twoją formę.

Nie weźmiesz takiego samego ciężaru na klatę jak przed wakacjami, jak również nie zrobisz takiego samego dystansu w podobnym tempie. Weź to pod uwagę i nie przetrenuj się – pierwsze serie będą ciężkie oraz frustrujące.

Zamów zestaw
Próbny
Sprawdź
Zobacz gdzie
Dowozimy
Sprawdź

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.